CRUISE TASIK PUTRAJAYA MEMINANG PUTERI GUNONG LEDANG
- KUMPULAN B

Kumpulan B yang diketuai Raja Azmi turut disertai oleh Zahari, Wan, Yunizar, Shahrel, Ritta, Sathia, Jasni, Azlin, Zul dan Susi. Perjalanan yang sama dengan masa yang seiring dengan Kumpulan A banyak memberi kelebihan kepada Kumpulan B.

Kami tiba dalam suasana hujan lebat yang berterusan dan ini meyukarkan perjalanan kami walau pun ke Base Camp Kolam Puteri.Air terjun pada awalnya tenang, terus mengganas yang menyebabkan kami tidak berpeluang mandi dengan puas seperti mana Kumpulan A.

Keriangan terus memuncak pada malam pertama dengan jamuan Barbeque dan Majlis Hari Jadi di Gunong Ledang. Selamat Hari Jadi buat Raja Azmi dan Sathia, kenangan seumur hidup di Base Camp.

Pendakian bermula pada jam 7 pagi keesokkan hari. Tibanya dipuncak pada jam 12.10 tengahari, disambut laungan azan oleh Jasni.Pendakian ke puncak menggunakan tali dengan air mencurah dimuka merupakan satu pengalaman yang tersirat dihati kami.

Mencatumi cabaran mendaki dalam keadaan hujan tapi cabaran penurunan yang paling mengerunkan keranan terpaksa melalui 5 jeram yang mengganas. Namun hasil kerjasama yang ditunjukkan kami mampu merentasi halangan bersama-sama kebijaksanaan Jurupandu Azlan.

Pengalaman belajar cara-cara menyelamat di tempat kerja dan kerjasama berpasukan banyak membantu kami dalam menyeberangi arus deras.Bayangkan semasa mendaki, laluan anak sungai hanya separas buku lali tetapi semasa penurunan menjadi separas pinggang, ngerinya hanya berserah kepada Yang Maha Besar.

Apakah Tuan Puteri murka ????

Tibanya kami di kaki Gunong Ledang pada jam 7.00 petang dengan perasaan bercampur baur atas semangat setiakawan.

Setibanya di Cruise Tasik Putrajaya pada keesokan harinya untuk meneruskan operasi harian terus merancang kemana pulak kita selepas ini.

Bertemu lagi kita nanti ke White Water Rafting di Gopeng, bersuka ria di Taman Tema Air Lost World of Tambun dan Berkelah di Air Panas Sungai Klah, semuanya dalam satu perjalanan.

Semuga Kelab Sukan Cruise Tasik Putrajaya terus mengimbangi semangat setiakawan sesama kami selamanya.

No comments: